02 august 2011

Vikingmarked ::: Viking Market

Vil du se noen glimt fra Stiklestad vikingmarked?
(Æ vart kidnappa av vikingen min på lørdag ettermiddag, etter butikktida)



Eller middelaldermarked... men det var nå mest viking-preg over det da.
Some snapshots from Stiklestad Viking Market!

Egge vikinglag deltok med massevis av telt, vikinger i full hverdags- og fest-mundur, demonstrasjon av dreiing (mainn' min), brikkevev (meg sjøl), toving og nålebinding og epleglasering (jentan min og mange andre vikingdamer), salgsbod med lekre varer med vikingpreg.


Egge Viking Club from Steinkjer had viking tents and vikings in viking clothes. A market stand with lots of hand made crafts and items for sale. My husband had a demo of pole turning (spring pole lathe) in the viking way , I did tablet weaving in my own way.


Vi overnatta i vikingtelt og hadde det gøy!
We slept in viking tents and had lots of fun!


Gilde i langhuset på lørdag kveld. Fotoene derfra kan man ikke vise fram ;-)
Party at the "langhus" (viking long house, traditional architecture reconstructed at Stiklestad) saturday night.


Tent poles with viking carvings.

 Teltstolper med vikingutskjæringer!

1 kommentar:

Helene sa...

Aha, da var det du som satt og brikkevevde i et telt borte i "hjørnet". Tenkte jeg skulle spionere på hva du lagde når du var kommet deg i gang, men neste gang jeg slapp løs var plassen tom. Selv satt jeg også og brikkevevde - nærmere bestemt islandsk dobbeltvev - i et anna telt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære innlegg